donderdag 30 april 2009

John F. Kennedy Space Center en Cocoa Beach






Nou, daar zijn we weer. Voor jullie in de nacht en voor ons in de avond. Dit geblog is een leuke tijdbesteding voor 's avonds op de hotelkamer als de boeven (en Han) al liggen te slapen.



Wat een dag vandaag. Als klein (en ook als groter) jongetje was ik al gek van ruimtevaart, bouwde raketmodellen en had deze modellen nog op mijn kamer staan toen ik Han leerde kennen, zo trots was ik er op! Nou, ik kan jullie verzekeren dat vandaag voor mij meerdere kippevelmomenten heeft opgeleverd en ik heb zelfs af en toe flink moeten slikken. Wat was dit indrukwekkend. Letterlijk in het hart van de bemande Amerikaanse ruimtevaart geweest.


Ik heb voor Nils en mij nog een Up Close Tour er bij genomen. Dat betekent dat je met een gids in een bus tot heel dicht bij de Shuttles komt (3 mile) en ook bij het Vehicle Assembly Building (een van de grootste gebouwen ter wereld) en de landingsbaan van de Shuttles gaat kijken. 
Er stonden maar liefst twee Shuttles klaar om te worden gelanceerd (11 mei), Endeavour en Atlantis. Uniek is het ook dat waar je gaat kijken natuurlijk een operationele raketbasis is. We zijn ook gaan kijken bij de plaats waar je als toeschouwer een lancering kunt bekijken. Dat is nog best wel ver weg. Ook kun je in een simulator een "shuttle-lancering" meemaken. Was erg leuk.

Aangekomen in Cocoa Beach bij ons hotel hebben we nu een kamer op 200 meter van het strand. Vanavond weer heerlijk gegeten. Aan het water, buiten (het is omgerekend nog 26 graden) en in dat water zwommen twee dolfijnen, werkelijk waar niet te geloven.

Ed, ik heb een foto van mijn Steak er bij gedaan, hij was enorm en lekker.

Morgen een rustige dag met een verplaatsing naar Palm Beach.



Dit was het uitzicht van ons restaurant vanavond, op de voorgrond speelden twee dolfijnen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten